Glad midsommar…..


Mormor och Amanda i lekparken.

Glad midsommar på er

Allt blir så nytt nu mera, man måste göra allt på nytt igen, fixa nya saker, nya traditioner mm.
Tanken finns hela tiden med en, om att man ska skapa en ny och trygg tillvaro för ”a” med trygghet i vardagen samt skapa händelser som med lite tur kan bli till en stående tradition. Hit intills så har det kanske inte spelat så stor roll vad man har gjort och när. Julafton var iof rolig men för ”a” kan den nog lika gärna ha legat när som på året. Men nu är det tid att smida medan järnet är varmt och lägga grunden för att dom högtider vi firar och börja skapa traditioner.

Får väll börja med denna Midsommarafton och kör ett firande ”light”, inga smågrodor och dans kring stången, men Jordgubbstårta och grill hemma hos Morfar o Mormor är väll en bra början. Nästa år utökar vi med en knätoffs 🙂

När vi nu är inne och försöker skapa traditioner så kan man ju hoppas att sommarens äventyr kan bli något att få fortsätta med.


Linda och Amanda provar tält.

En veckas scout läger nere i skåne, www.wsj.se
Det är ett läger för tonåringar från hela världen men vi åker ner och jobbar som funktionärer. Ett tillfälle som inte bara får missas.

 

 

Posted in Amanda, Erik, Linda | Leave a comment

Hur låter en giraff??

Svaret på den frågan kommer längst ner i detta inlägg

Det som det nu ska handla om är dagens resa till Parken Zoo i E.-tuna tillsammans med dotter, sambo, syster och mamma.
Tanken var att vi skulle åka en sval så att djuren skulle vara aktiva och inta bara ligga och flåsa i någon skugga långt bak i sitt häng, så vi valde denna dag (4/6), synd bara att det blev högsommarvärme med 29 grader.

mg_7754_edit

Bild 1 av 4

Med en Amanda på strålande humör (vi övriga lika så) tågade vi in i parken, på Amanda kunde man se att det fanns någon form av förväntan i ögonen, något nytt, något spännande.
Efter att Christina fått lite mat i sig så började vi vårat safari ut bland wallabys, vårtsvin och afrikanska vildhundar. Med Amanda i bärstol på min rygg blev varje nytt djurmöte ett litet äventyr, och plåga för minna armbågar. När hon fick syn på ex. fåren så hojtar hon ” Bäääääää!!” samtidigt som hon också sparkar mig på armbågarna med sina sko försedda små fötter, lika så vi nästa möte, titta Amanda en Lama – Amanda: ”Bääää!” och spark på mina armbågar. Vi få ta och reda ut det här med djurs läten, alla djur säger inte ”Bääää!”, men det tar vi sen.

Efter att ha avverkar div. apor, myrslokar, ett halvdussin olika kattdjur gick utflykten mot sitt slut och nöjda och trötta gick vi mot bilen (som var sval och skön efter en dag i solen,  lr inte ) för resen hem.

 

Som jag lovade, vill du veta hur en giraff låter så vänta till 3:10 in i klippet